محل تبلیغات شما

علم (از دانش لاتین ، به معنای "دانش") می تواند به عنوان دانشی تعریف شود که حقایق کلی یا عملکرد قوانین عمومی را در بر می گیرد ، به ویژه هنگامی که با روش علمی کسب و آزمایش شود. مراحل روش علمی بعداً به تفصیل مورد بررسی قرار خواهد گرفت ، اما یکی از مهمترین جنبه های این روش ، آزمایش فرضیه ها (گفته های قابل آزمایش) با استفاده از آزمایش های قابل تکرار است. اگرچه استفاده از روش علمی برای علوم ذاتی است ، اما در تعیین آنچه علمی است ناکافی است. این امر به این دلیل است که استفاده از روش علمی در رشته هایی مانند فیزیک و شیمی نسبتاً آسان است ، اما وقتی صحبت از رشته هایی مانند باستان شناسی ، paleoanthropology ، روانشناسی و زمین شناسی می شود ، روش علمی کمتر کاربرد دارد زیرا تکرار آزمایش ها دشوارتر می شود. .

با این حال ، این مناطق مطالعه هنوز هم علوم هستند. پاورپوینت فصل هفتم زیست شناسی یازدهم تجربی را در نظر بگیرید: حتی اگر کسی نتواند آزمایش های قابل تکرار انجام دهد ، ممکن است فرضیه ها هنوز هم پشتیبانی شوند. به عنوان مثال ، یک باستان شناس می تواند فرض کند که یک فرهنگ باستان بر اساس یافتن یک قطعه سفال وجود داشته است. می توان فرضیه های دیگری در مورد ویژگی های مختلف این فرهنگ ایجاد کرد. این فرضیه ها ممکن است قابل قبول باشد (مورد تأیید داده ها) و به صورت آزمایشی پذیرفته شده است ، یا ممکن است در کل جعل و رد شود (به دلیل تضاد داده ها و یافته های دیگر). گروهی از فرضیه های مرتبط ، که رد نشده اند ، در نهایت ممکن است منجر به توسعه یک نظریه تأیید شده شود. یک تئوری توضیحی آزمایش شده و تأیید شده برای مشاهدات یا پدیده هایی است که توسط یک شواهد بزرگ پشتیبانی می شود. علوم ممکن است بهتر به عنوان زمینه های مطالعه تعریف شود که سعی در درک ماهیت جهان دارند.

استدلال علمی
یک چیز برای همه اشکال علمی مشترک است: یک هدف نهایی "دانستن". کنجکاوی و تحقیق پرسنل محرک توسعه علم است. دانشمندان به دنبال درک جهان و نحوه عملکرد آن هستند. برای این کار ، آنها از دو روش تفکر منطقی استفاده می کنند: استدلال استقرا و استدلال قیاسی.

تصویر
استدلال علمی: دانشمندان برای پیشبرد دانش علمی از دو نوع استدلال ، استقرایی و قیاسی استفاده می کنند.

استدلال استقرا نوعی تفکر منطقی است که از مشاهدات مرتبط برای رسیدن به یک نتیجه گیری کلی استفاده می کند. این نوع استدلال در علوم توصیفی متداول است. یک دانشمند زندگی مانند زیست شناس مشاهدات می کند و آنها را ثبت می کند. این داده ها می توانند کمی یا کیفی باشند و داده های خام را می توان با نقشه ها ، تصاویر ، عکس ها یا فیلم ها تکمیل کرد. از بسیاری از مشاهدات ، دانشمند می تواند نتیجه گیری (القاء) را بر اساس شواهد استنباط کند.

استدلال استقرایی شامل تدوین کلیاتی استنباط شده از مشاهده دقیق و تحلیل مقدار زیادی از داده ها است. مطالعات مغز نمونه ای را ارائه می دهد. در این نوع تحقیق ، بسیاری از مغزهای زنده مشاهده می شوند در حالی که افراد فعالیت خاصی مانند مشاهده تصاویر از مواد غذایی را انجام می دهند. سپس بخشی از مغز که در طول این فعالیت "روشن می شود" پیش بینی می شود بخشی از کنترل پاسخ به محرک انتخابی باشد. در این حالت ، تصاویر از مواد غذایی. "روشن شدن" مناطق مختلف مغز ناشی از جذب بیش از حد مشتقات قند رادیواکتیو توسط مناطق فعال مغز است. افزایش نتیجه رادیواکتیویته توسط یک اسکنر مشاهده می شود. سپس محققان می توانند آن بخش از مغز را تحریک کنند تا ببینند آیا پاسخهای مشابه منجر می شوند یا خیر.

پاورپوینت زبان دهم

پاورپوینت جامعه شناسی یازدهم

پاورپوینت فصل هفتم زیست شناسی یازدهم تجربی

، ,ها ,های ,یک ,علمی ,آزمایش ,می شود ,ممکن است ,روش علمی ,داده ها ,فرضیه ها ,کنند استدلال استقرا ,شناسی یازدهم تجربی ,زیست شناسی یازدهم

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها